|  
      
      
      
      
      
       | 
    ![]()  | 
    
   
      
         
          |  
             Ponekad, 
              teško je razlikovati slijepu ulicu od uskih vrata. Na sjecištu 
              trišne uzbibanosti i kreativne introvertiranosti, izlobeni 
              prostor slika Zorana Debelića* nenasilno i blago, gotovo brišući 
              prag, uvodi nas u intimu autorova likovnog opusa. Hermes i Afrodita. 
              Ji Ðing. Animus i Anima Odvajkada ova (i ne samo ova) civilizacija 
              pokušava ustrojiti vlastiti smisao prema zakonitostima muško 
              enskog principa. Stoga 
              ne čudi Zoranova odluka da svoj izlobeni prostor nazove Anima*, 
              imamo li na umu spazmatički grč svakog, pa tako i stvaralačkog rađanja 
              i, nadalje, osjećaj opuštenosti koji nakon toga grča, borbe, 
              krika  
              | 
           
             | 
         
       
      
         
          | 
  slijedi. 
              Ponikavši 
              iz likovnog preslika 
              arhitektonskog 
              reda rodnog mu Raba i domicilnog Zadra, Zoranovi tuševi i ulja 
              na platnu ponajčešce zadravaju triptišku kompoziciju 
              trobrodnih romanickih crkava. Epicentar ove baštinske radijacije 
              funkcionira putem sprege izmedu nostalgičnih prizvuka što ih 
              piccolo mondo antico pokušava otrgnuti iz jednog zaboravljenog 
              vremena i, s druge strane, latentne buntovne tirade kojom autor 
              uvire u sklad paralelnih svjetova, podiuci na površinu 
              ustajali talog zaboravljenih vrednota, kako u formalnom, tako i 
              u tehničkom pogledu. Stoga, uvid   | 
         
       
      
         
          | 
 | 
             
              u zrcalni odnos između prošlog svršenog vremena i futura egzaktnog 
              predstavlja predložak po kojem on poseže za motivom slike na slici, 
              nepropadljivog na propadljivome, suprostavljajući prahu konačnoga 
              poetiku stvaralaštva. U kontekstu takvog promišljanja, Zoranovi 
              interijeri nude i motive dekorativnih skulptura, prevodeći trodimenzionalnu 
              stvarnost na vokabular slikarskog diskursa, otimajući je tako od 
              neminovnog nagrizanja one četvrte, vremenske dimenzije. Zagrljaj 
              organskog i apstraktnog ostvaren je do te mjere da autor uljene 
              boje katkad prstima nanosi na platno, u tendenciji da intimizira  | 
         
       
      
        
           
              stvralaštvo pri čemu on autor postaje medij vlastita djela.Ambijentalnoj 
              krhkosti Anime analogna je i krhkost izložaka koje ovaj prostor 
              nudi, realiziranih ponajčešće suspregnutim kolorizmom što se, putem 
              sfumata i chiaroscuro modifikacija, rastače do ne boja, crne i bijele. 
              Lavirani tuševi, svojevrsni likovni haiku, koji slijedi kinesku 
              tradiciju sivih tonova, u opreci s turnerovskim olujama, dvije su 
              oprečne točke jedne te iste orbite, ona se kod Zorana manifestira 
              u melankoličnom spokoju starinskih budoara, namještaja, u cvijeću 
              koje ostavlja dojam ocvalosti, u stolnjaku čiju je draperiju oblikovala 
              dokolica djevojke koja se do mile volje, bez žurbe, češlja pred 
              zrcalom...   | 
         
       
      
         
          |  
             nas, 
              iz te uljuljkanosti jedne sieste zaštićene prozračnim velom slikar 
              vodi do vrha krijeste olujnog valovlja, gdje je opstanak upitan 
              i neizvjestan. 
              Prebirući tako ugođaje, čas smiraja, čas krika, promatrač ovih slika 
              postaje ujedno i njihov protagonist, svjestan da svaki slijedeći 
              susret s postavljenim izlošcima pruža mogućnost i novih nijansi 
              glede omjera potencijalno violentnog animusa te, naizgled, koketno 
              nježne animae.Uzdižući finoću atmosfere (kako one u «galeriji»*, 
              tako one na slikama) do elitizma, Zoran motive izvlači s platna,  | 
            | 
         
       
      
        
           
              čuvajući ih tako od imperativa geometrijsko minimalističke naravi, 
              a ujedno usmjerujući uska vrata ka vehementnoj gomili što zabludjela 
              luta slijepim ulicama. Upravo ta metamorforizirana stvarnost uokviruje 
              Animu onako kao što većinu Zoranovih minijatura i prigodnih čestitaka 
              uokviruje pozlata odnosno srebrnkasta boja nanesena širokim namazima.  | 
         
       
      
      
        
          |  
              
              A svaki put, kada posjetitelj zađe u prostor Anime, već samim svojim 
              dolaskom mijenja njezinu, ionako promjenjivu, postavu. Ostavljajući 
              otisak osmijeha, sjete, poleta ili možda, nastojeći se zakloniti 
              od kiše, otkrije jedan svijet koji predstavlja tek otvor kroz koji 
              zapisivač toga svijeta privodi na platno dah onoga što je prošlo 
              ili tek ima doći...  | 
         
       
      
         
          |   | 
           
              Razvidno je 
                da Zoran, bilježeći taj naslućeni svijet, ne požuruje ritam pijeska 
                u klepsidri. Uostalom, bez obzira na fast life modernoga doba, 
                strpljenje je glavni čimbenik koji i pustinju može učiniti plodnom. 
                 
              Helena 
                Rogulić 
              | 
         
       
      
       
      
         
          |   Načini 
              plaćanja: 
               
                | 
         
         
           | 
           | 
           | 
           | 
           | 
         
        
          American 
            Express  | 
          Maestro card  | 
          Diners 
            Club International  | 
          VISA card  | 
          Master card  | 
         
       
       
      
         
          |   - 
              Gotovina   | 
          
             | 
          - 
              Virmansko plaćanje  | 
         
         |